5 tapaa kaivaa myyjän hautaa

  • Posted on: 30 January 2018
  • By: Mikko
Kuinka kaivaa myyjän hauta

Jos haikailet kunnon 70-80 - luvun myyntitapojen perään, jatka lukemista. Jos haikailet tämän päivän myyntitapojen perään, jatka lukemista, mutta tee asiat käänteisesti.

Näillä oivilla neuvolla varmistat, että pääset kaivamaan omaa myyjän hautaasi sinne VHS- ja C-kasettien viereen.

1. Hauku kilpailijat

Koska sinut on palkattu viemään asiakkaalta rahat, on vain ja ainoastaan oikein, että teet myös asiakkaalle selväksi, että kilpailijan tuote on skeidaa.
Sulka hattuun, jos sinä myyjän renttu onnistut vielä haukkumaan asiakkaan nykyisen tuotteen tai palvelun. Onhan hän nyt tyhmä, että on mennyt tuollaista paskaa ostamaan, kun tässä on parempaa.

Hyi hyi niitä myyjiä, jotka haukkumisen sijaan mieluummin kertovat, missä ja miksi heidän tuotteensa on nykyistä tai minun tuotetta parempi vaihtoehto, eikä lyttää niitä "sysipaskana romuna."
Puhuvat jostain "arvontuottamisesta." Pyh.

2. Ole äänessä

Älä vain kysy asiakkaalta, "miksi, miten" - vaan kerro sinä. Oksenna niitä tuoteargumenttejä. Vaahtoa ominaisuuksista. Kyllä sinä asiakasta paremmin tiedät. Paukuta vaan sitä tuotteen ylivertaisuutta, nimittäin sillä sitä on aina kauppaa tehty turuilla ja toreilla.

Sinua naurattaa ajatus, että jotkut myyjät esittävät kysymyksiä ja keskustelevat asiakkaan kanssa. Ajanhukkaa sellainen. Kukasta kukkaan ja määrä korvaa laadun.

3. Älä kiinnostu

Miksi sinua pitäisi asiakkaan bisnes kiinnostaa? Myythän vain tuotetta tai palvelua "one-size-fits-all" - meiningillä. Räätälit ovat menneen talven lumia muutenkin. Ei sinun tarvitse tietää, mitä asiakkaasi tekee, sinun tuote tai ei mitään.

Typerät arvontuottajat. Ihan kuin muka kiinnostumalla saisi jotenkin luottamusta ja lisätietoja asiakkaalta. Hah.

4. Älä kuuntele

Olemalla itse äänessä. sinun ei tarvitse kuunnella asiakasta. Näin ei tarvitse käsitellä mitään vastaväitteitä tai kysymyksiä. Ei tämä asiakas niin spesiaali ole, että sille ruvettaisiin omaa ratkaisua tekemään. Mennään nyt vain tällä tuotteella, tämä on hyvä.
Ei kai kukaan myyjä tosissaan kuuntele asiakasta? Sehän vaan valittaa kun joku voisi toimia paremmin.

5. Anna asiakkaan odottaa

Mitä nopeampi yhteydenotto liidin saapumisesta, sitä epätoivoisempi myyjä. Mitä nopeammin tehty tarjous tapaamisen jälkeen, sitä epätoivoisempi myyjä. Kunnon myyjän rentut antavat asiakkaan odottaa, koska onhan heidän tuote niin ylivertainen, se on jo tullut selväksi.

Naurettavaa, että liidin saapumisesta otetaan yhteyttä viimeistään seuraavana arkipäivänä. Vielä naurettavampaa, että soitettaisiin samana päivänä. Ei taida paljoa asiakkaita olla niillä firmoilla.


Jos nyt haluat olla sellainen arvontuottaja, tee nämä käänteisesti.

Lisää uusi kommentti

Plain text

  • HTML-merkit ovat kiellettyjä.
  • Www-osoitteet ja email-osoitteet muutetaan automaattisesti linkeiksi.
  • Rivit ja kappaleet päätetään automaattisesti.
CAPTCHA
Tällä testaamme, että olet ihminen
Image CAPTCHA
Enter the characters shown in the image.